Showing 1 - 10 of 59
L. Wössmann, Uni-Professor und Abteilungsleiter am ifo Institut für Wirtschaftsforschung, vertritt die Meinung, dass mangelnde Schulbildung, wie sie durch PISA getestet wird, eine zentrale Ursache langfristig entstandener wirtschaflticher Probleme ist. In diesem Zusammenhang und mithilfe einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003476846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003489987
Ludger Wößmann, Leiter des Bereichs Humankapital und Innovation und Professor an der LMU, unterstrich die Bedeutung von Bildung für die wirtschaftliche Wettbewerbsfähigkeit. Seiner Ansicht nach liegt ein zentraler Ansatzpunkt sowohl für ein hohes Leistungsniveau als auch für ausgeglichene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809359
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008747753
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003020837
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003084821
East Asian students regularly take top positions in international league tables of educational performance. Using internationally comparable student-level data, I estimate how family background and schooling policies affect student performance in five high-performing East Asian economies. Family...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001748405
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001749123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001900461
This paper uses extensive student-level micro databases of three international student achievement tests to estimate heterogeneity in the effect of external exit exams on student performance along three dimensions. First, quantile regressions show that the effect tends to increase with student...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002520885