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Language
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German
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English
1
Author
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Eisend, Martin
14
Kuß, Alfred
5
Baumgarth, Carsten
2
Evanschitzky, Heiner
2
Schuchert-Güler, Pakize
1
Stokburger-Sauer, Nicola
1
Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden
1
Published in...
All
Empirische Mastertechniken : eine anwendungsorientierte Einführung für die Marketing- und Managementforschung
3
Lehrbuch
2
SpringerLink / Bücher
2
Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung
2
Business research
1
Diskussionsbeiträge
1
Diskussionsbeiträge des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaft der Freien Universität Berlin
1
Springer eBook Collection
1
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Source
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"Jeder Schuss ein Treffer?" : Zur Notwendigkeit empirischer Generalisierungen in der betriebswirtschaftlichen Forschung
Eisend, Martin
- In:
Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; …
35
(
2006
)
5
,
pp. 249-253
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003314936
Saved in:
2
Methodische Grundlagen und Anwendungen der Generalisierbarkeitstheorie in der betriebswirtschaftlichen Forschung
Eisend, Martin
- In:
Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; …
36
(
2007
)
10
,
pp. 494-500
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003553698
Saved in:
3
Methodische Grundlagen und Anwendungen der Generalisierbarkeitstheorie in der betriebswirtschaftlichen Forschung
Eisend, Martin
(
contributor
)
-
2007
Generalizability theory provides an alternative and more flexible approach for construct measurement than classical measurement theory. The theory takes into account several sources of error. Generalizability studies lead to results that allow for designing measurements that optimize the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003526199
Saved in:
4
Metaanalyse
Eisend, Martin
- In:
Empirische Mastertechniken : eine anwendungsorientierte …
,
(pp. 433-456)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003879077
Saved in:
5
Methodische Grundlagen und Anwendungen der Generalisierbarkeitstheorie in der betriebswirtschaftlichen Forschung
Eisend, Martin
-
2007
Generalizability theory provides an alternative and more flexible approach for construct measurement than classical measurement theory. The theory takes into account several sources of error. Generalizability studies lead to results that allow for designing measurements that optimize the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299116
Saved in:
6
Journal publication success of German business researchers : does gender composition and internationality of the author team matter?
Eisend, Martin
;
Schuchert-Güler, Pakize
- In:
Business research
8
(
2015
)
2
,
pp. 171-188
The authors analyze whether publication success of journal articles by authors from German-speaking countries is related to gender composition and internationality of the author team. The database for the analysis covers 7,464 articles that were published in peer-reviewed journals between 2008...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011488128
Saved in:
7
Grundlagen empirischer Forschung : zur Methodologie in der Betriebswirtschaftslehre
Eisend, Martin
;
Kuß, Alfred
-
2017
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011533135
Saved in:
8
Empirische Mastertechniken
Baumgarth, Carsten
;
Eisend, Martin
;
Evanschitzky, Heiner
- In:
Empirische Mastertechniken : eine anwendungsorientierte …
,
(pp. 3-26)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003879044
Saved in:
9
Konstruktentwicklung
Stokburger-Sauer, Nicola
;
Eisend, Martin
- In:
Empirische Mastertechniken : eine anwendungsorientierte …
,
(pp. 331-359)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003879067
Saved in:
10
Grundlagen empirischer Forschung : zur Methodologie in der Betriebswirtschaftslehre
Eisend, Martin
;
Kuß, Alfred
-
2021
-
2., überarbeitete und erweitere Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012415981
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