Showing 1 - 10 of 126
Digitisation processes have – often through disruptive innovations – injected additional competition in many markets, be it online retailing, new transport platforms, electronic banking and brokerage, online travel agencies or new media formats. At the same time, a number of companies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037495
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012134032
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010419076
"Daten sind das Öl des 21. Jahrhunderts" - dieser im Kontext der Datenökonomie häufig zitierte Satz weist auf die enorme Kapitalverschiebung hin, die innerhalb der letzten Jahre stattgefunden hat: Internet-Giganten wie Amazon, Google, Alibaba, Apple, Microsoft, Tencent und Facebook sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011897503
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010482984
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002107717
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002107825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001517799
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789465
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003853084