Showing 1 - 10 of 35
Das deutsche Brauereigewerbe ist zwar eine noch überwiegend mittelständisch geprägte Branche mit regionaler Vielfalt, aber in den letzten Jahren findet auch dort ein starker Konzentrationsprozess statt: Etwa 50 Großbrauereien mit über 500 000 Hektoliter Jahresproduktion halten inzwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692152
Im Jahr 2004 ist die Bierproduktion weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 4,8% angestiegen, in Europa verlief das Wachstum mit 2,5% unterdurchschnittlich, und in Deutschland wurde ein Rückgang um 1,2% beobachtet. Gewachsen ist der Bierausstoß vornehmlich in den osteuropäischen Staaten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692337
Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693076
Auf dem Oktoberfest werden die Rekorde des Bierausschanks regelmäßig gebrochen. So wurden im Jahr 2009 rund 66 000 Hektoliter Bier ausgeschenkt. Der Oktoberfestkonsum ist beachtlich, stellt aber nur einen Bruchteil des weltweiten Verbrauchs von rund 1,8 Mrd. hl dar. Der Artikel gibt einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693091
Die Craft-Bierbewegung ist inzwischen auch in Deutschland angekommen. Viele Brauer hoffen auf eine ähnlich dynamische und nachhaltige Entwicklung der deutschen Craft-Bierszene wie in den USA.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693966
In this paper the two major breweries in Mexico, Grupo Modelo and Cuauhtémoc Moctezuma Brewering Company (Cervecería Cuahtemoc-Moctezuma) are analyzed which already have long formed part of an oligopoly because these two companies account for more than 99% of beer market in this country. All...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013098968
Successful technological change in countries outside the northern Atlantic during the nineteenth and early twentieth centuries depended on entrepreneurial skills, not inventive expertise. In this examination of the Owens automatic glass-bottle-blowing machine in Mexico between 1905 and 1912,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013070936
This article discuss the market conditions prevailing when the merger between Anheuser-Busch InBev and Grupo Modelo (ABI/Modelo) was authorized in 2013. I analyze the cointegration of beer prices in the U.S. and Mexican markets from 2002 to 2012. The cointegration model shows an asymmetric...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013000839
Cities have recognized the local impact of small craft breweries, altering municipal codes to make it easier to establish breweries as anchor points of economic development and revitalization. However, we do not know the extent to which these strategies impact change at the neighborhood scale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012960752
Despite its relatively small size, Belgium has historically been considered to have the most diverse array of beer varieties in the world. We explore whether Belgium's institutional history has contributed to its beer diversity. The Belgian area has experienced a heterogeneous and variable array...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012889991