Showing 1 - 10 of 11
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003784270
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003877113
In this paper we outline how a future change in consumers' willingness-to-pay can be accounted for in a consumer welfare effects analysis in antitrust. Key to our solution is the prediction of preferences of new consumers and changing preferences of existing consumers in the future. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799861
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424030
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014526233
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012798603
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012798898
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012802908
Der angekündigte mehrheitliche Verkauf des Discounters "Plus" würde der Konzentration im deutschen Einzelhandel einen neuen Schub verleihen. Die oft vorgebrachte These, dass ein Ausscheiden kleinerer Wettbewerber langfristig auch den Konsumenten schadet, ist allerdings rein spekulativ. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601758
Der angekündigte mehrheitliche Verkauf des Discounters "Plus" würde der Konzentration im deutschen Einzelhandel einen neuen Schub verleihen. Die oft vorgebrachte These, dass ein Ausscheiden kleinerer Wettbewerber langfristig auch den Konsumenten schadet, ist allerdings rein spekulativ. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005019269