Showing 1 - 10 of 672
Komplex 1. Wertschöpfungsnetze im Wandel - Konfiguration und Management von dynamischen Lieferketten.- Komplex 2. Professionelles Dienstleistungsmanagement - Marktvorteile durch kundenorientierte Dienstleistungsprodukte.- Komplex 3. Informationstechnologie als Treiber - Impulse für innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001805920
Die von der Mehrzahl der Unternehmen angestrebte Profilierung im Wettbewerbsumfeld scheint gegenwärtig kaum noch ausschließlich im Bereich der jeweils angestammten Primärleistung möglich zu sein. Daher versuchen viele Unternehmen, eine solche Profilierung durch das Angebot von zusätzlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942086
Vom Service zur Service-Marke -- Die Bedeutung von Bezugsgruppen, Kunden-Fans und Customer Lifetime Value -- Was ist Service-Innovation? -- Die zehn Regeln des Service-Design -- Reklamationsbehandlung, gewusst wie -- Emotionales Marketing -- Team-Marketing.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015735
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013427538
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009427247
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015060739
This article investigates the catalyst effect of industrial cluster formation on innovation propensity using as a basis small and medium enterprises (SMEs) located in two regions of transformation and structural change: Brandenburg in Eastern Germany (the former German Democratic Republic) and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010126569
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011293779
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012613162
The extant literature shows that firm capabilities such as knowledge transfer and innovation are highly related to firm performance. How these relationships express themselves for foreign-based firms operating in global environments is less understood. The objectives of this study are as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014413854