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We review the Bundeskartellamt (Federal Cartel Office Germany) decision on the proposed merger between Springer and ProSiebenSat.1 from an economic point of view. In doing so, it is not our goal to analyse whether the controversial decision by the Bundeskar-tellamt has been correct or flawed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300231
In the present paper we examine the German cinema market using time series data of 49 years. Applying estimation techniques such as OLS, 2SLS and SUR, we identify interrelations between the number of screens, the average real prices and the demand for movies per inhabitant. Furthermore, we test...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302262
Since the beginning of the year 2009 the German press publishers have lobbied for their own neighbouring right which should cover even short snippets of online press articles. The new right should basically protect the press publishers' investments in the online environment. Currently there is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305867
In diesem Aufsatz stellen wir die Ergebnisse einer Umfrage unter den Mitgliedern des Vereins für Socialpolitik vor, welche die Bewertung der Relevanz und Reputation ökonomischer Fachzeitschriften zum Ziel hatte. Bei der Bewertung der Relevanz werden internationale englischsprachige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306137
Public Service Media (PSM) online is a highly up to date topic. There is no clear consensus among researchers if Public Service Media should have a legitimization online and if so to which extent. Some authors still demand for an extensive role of public service provision in the digital era...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321677
Die Zahl der Erwerbstätigen in "kreativen Tätigkeiten" ist seit Mitte der 90er Jahre kräftig gestiegen. Besonders stark fi el das Wachstum in Berlin aus; jeder zehnte Kreative in Deutschland ist in der Hauptstadt tätig. Nach dem Jahr 2000 hat sich vor allem die Zahl der selbständigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601746
Medien und Informationstechnologie gehören in vielen Regionen zu den wirtschaftspolitischen Schwerpunktfeldern, und auch die Bundesregierung ist auf diesem Gebiet standortpolitisch aktiv - zum Beispiel im Rahmen der nationalen "Informationstechnologie-Gipfel". Die einzelnen Segmente dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601775
Fernsehen in hochauflösender Qualität könnte jetzt vor dem Durchbruch in Deutschland stehen. Leider blockieren sich derzeit im Bereich der privaten Free-TV Fernsehsender und der Netzbetreiber die Akteure gegenseitig. Dabei sollen Verschlüsselung und digitales Rechtemanagement die Basis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602147
Die Krise der Medienindustrie ist im wesentlichen eine Krise des Werbemarktes. Angesichts eines Beitrages der Werbung in Höhe von zwei Dritteln zum Umsatzaufkommen der Massenmedien überrascht dies nicht, wird aber durch das vorliegende Zahlenmaterial noch einmal bestätigt. Dieser Beitrag geht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263015
Mass-medias are characterized by at least two interrelated markets. Therefore,the media firm has to satisfy two interdependent demands,the demand for magazines and the demand for advertising.The utility of the readers is affected by the information of the editorial and the advertising share.The...
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