Showing 1 - 10 of 75
This study examines how customer-centered management systems contribute to CRM through the use of digital services. The article presents empirical evidence from an online survey of 405 people using digital services living Kocaeli province in Turkey and modelling a system of structural equations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013259223
Die vorliegende Studie befasst sich mit Führungskompetenzen für eine erfolgreiche Digitali-sierung. Auf der Basis von Interviews mit der Führungsebene von Unternehmen unterschied-licher Eigentümerstruktur, Branche, Größe und Digitalisierung konnten drei verschiedene Kompetenztypen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011985028
Das Ziel der vorliegenden Studie besteht in der Rekonstruktion und Analyse von Digitalisierungsdiskursen, die auf 2018 und 2019 besuchten Tagungen zu sozialen Dienstleistungen, Ehrenamt und ländlicher Entwicklung beobachtet wurden. Auf Tagungen geben Akteurinnen und Akteure ihrem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300089
Using new and unique survey evidence on digitalisation activities and investment in climate change of non-financial firms in the EU and the US, this article documents the trend towards twin digital and green investment in the corporate landscape after the COVID-19 pandemic. We use information...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014334681
Das Phänomen der Digitalisierung verändert unsere Produkte und Dienstleistungen. Während sie früher aus mechanischen und elektrischen Komponenten bestanden, sind aus Produkten heute komplexe Systeme geworden, die Hardware, Sensoren, Datenspeicher, Mikroprozessoren, Software und Vernetzung in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012162069
Die Förderungsmöglichkeiten im Rahmen der Enwicklungszusammenarbeit sind in hohem Maße davon abhänig, in welchem Maße die Förderländer die IT-Kompetenzen in bestenden Projeken besitzen und vermitteln können. Zum anderen ist die Informationstechnologie ein eigener Sektor, der in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012590185
Nowadays, economy and society in the age of information base on results of production chain (information-knowledge-acquaintance), the motor of processes is handling structured knowledge and communication. Quantifying and measuring of differences of the information society’s different parts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009764112
Our world is evolving at an incredibly enormous speed and what was impossible three years ago is now a reality. The concept of leadership and leaders has also undergone profound transformations. Moreover, the recent COVID-19 pandemic caused a digital surge in the ways economic life, business, or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013164269
How should executives lead organisations and their employees in an increasingly digitalized business environment and what skills are needed to succeed? Although the evolution of digital technologies considerably changes working environments in organisations and creates new challenges for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012838249
In recent years, researchers and practitioners have increasingly paid attention to food waste, which is seen as highly unethical given its negative environmental and societal implications. Waste recovery is dependent on the creation of connections along the supply chain, so that actors with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012861765