Showing 1 - 10 of 2,390
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002427418
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002396386
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002052430
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011294826
- und Gemeindestraßen zügig weiter zu beheben. Bei der Eisenbahn geht es insbesondere um die ICE-Neubaustrecke Nürnberg …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265388
Inhalt1 Einleitung2 Theoretische Vor- und Nachteile vertikaler Trennung von Netz undTransportbetrieb3 Ausgangslage in Schweden vor der Bahnreform4 Ziele der schwedischen Eisenbahnreform5 Maßnahmen der schwedischen Eisenbahnreform6 Kritische Würdigung der Reform6.1 Marktstruktur des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449189
This study developed a methodology to assess revealed personal consumer detriment that robustly measures and quantifies the incidence and magnitude of detriment at EU and national level, taking into account both pre- and post-redress financial detriment and non-financial detriment such as time...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011998851
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000001554
Ziel dieser Arbeit ist die Diskussion der institutionellen Ausgestaltung der Schieneninfrastruktur. Es wird diskutiert, welche Privatisierungsmodelle welche Anreize auf Schieneninfrastrukturunternehmen aus?ben und wie diese auf den Nutzen der individuellen Nachfrager nach Schieneninfrastruktur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481011
Transport contributes to several environmental problems such as climate change, air emissions and noise and is at the same time favoured by significant subsidies. An EEA report identifies European transport subsidies worth at least EUR 270 to 290 billion a year. Road transport receives EUR 125...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009638480