Showing 1 - 10 of 243
This paper provides evidence on the sources of the persisting mathematics test score gap between boys and girls. In particular, we investigate the role of the share of female mathematics teachers in secondary school and of pupils self-confidence and extrinsic motivation in mathematics. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008759769
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000639753
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003726585
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003764301
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003789231
Aufgaben, Strukturen und Umwelt von Unternehmungen stellen zu-nehmend komplexere Anforderungen an betriebswirtschaftliche Universitätsabsolventen. Dies gilt besonders für Banken. Trotz der veränderten Anforderungen dominiert an Universitäten einseitig die fachlich orientierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002116342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003886354
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003418422
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003581186