Showing 1 - 6 of 6
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the impact on consumers' memory for sponsor brands while watching sport broadcasts as a function of TV exposure and brand preconditions. Design/methodology/approach – A quasi‐experimental lab study was conducted to detect the drivers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015006743
Woher kommt die hohe Arbeitslosigkeit? Soll man sich vor Billigimporten aus dem Ausland schützen? Sind die Löhne zu hoch oder zu niedrig? Kann der Staat die Wirtschaft aus der Krise führen? Ausgehend von den Antworten, welche die ersten Ökonomen auf diese Fragen gegeben haben, führt dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001369258
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001769400
Preface -- Acknowledgements -- Introduction -- On the early reception and dissemination of Adam Smith’s economic theory in Germany – literature, representatives and the case of Georg Sartorius -- Friedrich List on Adam Smith -- Johann Friedrich Pfeiffer on Adam Smith – An Early --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014580707
Menschen und Märkte (Mikroökonomie) -- Die unsichtbare Hand des Marktes -- Wettbewerb in Theorie und Praxis -- Preise, Kosten und Gewinne -- Nutzen und wahrer Wert der Güter -- Wenn der Markt versagt -- Der gerechte Lohn und das Recht auf Arbeit -- Das Mysterium von Kapital und Zinsen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014051
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002759905