Showing 1 - 10 of 786
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012315660
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001748859
Die Fußball-Weltmeisterschaft (WM) ist derzeit das beherrschende Thema in den Medien, in der Werbung und insbesondere unter den zahlreichen Fans. Die Omnipräsenz des Fußballs hat mittlerweile nahezu alle Lebensbereiche erfasst. Neben dem sportlichen Aspekt gewinnt der Fußball dabei auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003376359
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010526787
We examine the effect of salient international soccer tournaments on the motivation of unemployed individuals to search …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010230888
We try to better understand possible reasons for deviations between statistically-measured competitive balance (CB) and perceived CB. Moreover, we suggest answers to the following questions: are there specific dimensions of CB that are perceived to be significantly less balanced in the Danish...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010257234
on the universe of professional soccer players in Germany over the period 1999-2011. Combining this data with hourly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010503280
1998 wurde vom Autor eine umfangreiche empirische Untersuchung zu den Wirkungen von Sportsponsoring im Rahmen der Fußball-Weltmeisterschaft in Frankreich veröffentlicht. Gemessen und analysiert wurden u.a. Erinnerungsleistungen und Veränderungen psychologischer Marketing-Zielgrößen im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521322
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003630565