Showing 1 - 10 of 3,288
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004406577
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003942458
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009757173
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011565801
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909246
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001648532
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009740373
This paper presents empirical evidence on the interplay important topics of consumer price rigidity and market power in the German food retail industry. In particular, the analysis addresses the causal relationship between market structure - collusion - and pricing behaviour highlighted in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296175
Die öffentliche Diskussion über die Struktur des Lebensmitteleinzelhandels in Deutschland ist durch die Sorge über ein hohes Niveau (bzw. die weitere Zunahme) der Konzentration auf Unternehmensebene sowie eine Abnahme der Zahl der Verkaufsstätten geprägt. Die vorliegende Arbeit sucht nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297121