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In the container relocation problem (CRP) n items are given that belong to G different itemgroups (g = 1,…,G). The items are piled up in up to S stacks with a maximum stack height H.A move can either shift one item from the top of a stack to the top of another one (relocation)or pick an item...
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Additive manufacturing (AM), or popular scientific 3D printing, disseminates in more and more production processes. This changes not only production processes themselves, e.g. by replacing subtractive production technologies, but AM will in all likelihood also impact the configuration of supply...
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Mittels Transportausschreibungen entscheiden Verlader, welche Transportleistungen von welchen Spediteuren durchgeführt werden sollen. Tobias Buer präsentiert ein Modell und mehrere Lösungsverfahren für die Zuschlagserteilung in Transportausschreibungen. Es werden sowohl die wechselseitigen...
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Infrastrukturelle Engpässe und verschärfter Wettbewerb im Transportsektor zwingen die Transportunternehmen zur Effizienzsteigerung bei der Erstellung von Verkehrsleistungen. Nicht allein eine Optimierung der individuellen Auftragsdisposition, sondern erst ein unternehmensübergreifender...
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The Pickup and Delivery Problem with Time Windows (PDPTW) is a generalization of the well studied Vehicle Routing Problem with Time Windows (VRPTW). Since it models several typical planning situations in operational transportation logistics and public transit, the PDPTW has attracted growing...
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