Showing 1 - 10 of 1,384
Public-private partnership (PPP) projects are often characterised by increased complexity and uncertainty due to their idiosyncrasy in the management and delivery processes such as long-term lifecycle, incomplete contracting, and the multitude of stakeholders. An appropriate risk allocation is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483696
The study focuses on Interim-Management as a so far rarely discussed phenomenon of the flexible firm. Contradicting popular leadership perception, the authors argue that Interim-Management does not constitute a leadership paradox but can be explained by established organization theory. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010318093
The study focuses on Interim-Management as a so far rarely discussed phenomenon of the flexible firm. Contradicting popular leadership perception, the authors argue that Interim-Management does not constitute a leadership paradox but can be explained by established organization theory. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009770897
This study investigates a novel consultancy contract mode for condominium management in Taiwan by using transaction cost theory. This study finds that consultancy contracts offer property management companies lower personnel costs and a lower tax burden compared with full-responsibility...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012178529
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069747
An den Schnittstellen zwischen den Kulturen wird in internationalen Geschäftsprozessen die interkulturelle Kompetenz der Mitarbeiter und Manager zum wesentlichen Erfolgsfaktor. Ein handhabbares Modell der interkulturellen Kompetenz wäre für die betriebliche Praxis daher von außerordentlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869931
Das Marketing hat sich im Bereich der Privatwirtschaft als ein wesentlicher Erfolgsfaktor der Unternehmensführung … erwiesen (vgl. Fritz, 1995a). Darüber hinaus ist das Marketing als Managementkonzeption auch auf den Sektor der öffentlichen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869954
Marketing stellt allgemein eine Managementkonzeption zur zielorientierten Gestaltung von Austauschprozessen mit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869956
Auf die Rezession zu Beginn der 90er Jahre haben die meisten Unternehmen mit Maßnahmen der Kosteneinsparung und Rationalisierung reagiert und dabei oft auch die Marketingbudgets gekürzt. Empirische Untersuchungen aus Deutschland und der Schweiz belegen übereinstimmend die Dominanz der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869977
Die unternehmenspolitische Bedeutung des Marketing ist seit langem umstritten. Diese Untersuchung belegt empirisch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870044