Showing 1 - 10 of 1,252
Marketing communication is a concise part of modern museum management. Museums operate in a competitive environment …; therefore, it is important to pay sustained attention to every component of a given museum's marketing communication. Changes …, international trends, and visitor preferences have an influence on marketing communication. Museum management must devote expert …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291735
Business strategies in general and marketing strategies in particular are a factor of significant importance when it …’s in the Republic of Macedonia do not have and implement well defined marketing strategies. As will be noticed, based on … the importance of marketing and marketing strategies, but still fail when it comes to their creation and implementation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010934744
marketing. Given the fact that this process is influenced by a diverse range of factors, it is necessary to research and report … marketing-mix tactics in accordance with specific conditions set out by the local markets. Some of the huge problems in the … transition economies are closely connected with education and practice connected to the global marketing issues. It is very …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005200649
sophisticated demand and the changes in the process of marketing, management and application. This paper focuses on modern trends on … the tourist market and the necessity to apply the knowledge of modern management and marketing. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005220154
An den Schnittstellen zwischen den Kulturen wird in internationalen Geschäftsprozessen die interkulturelle Kompetenz der Mitarbeiter und Manager zum wesentlichen Erfolgsfaktor. Ein handhabbares Modell der interkulturellen Kompetenz wäre für die betriebliche Praxis daher von außerordentlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869931
Das Marketing hat sich im Bereich der Privatwirtschaft als ein wesentlicher Erfolgsfaktor der Unternehmensführung … erwiesen (vgl. Fritz, 1995a). Darüber hinaus ist das Marketing als Managementkonzeption auch auf den Sektor der öffentlichen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869954
Marketing stellt allgemein eine Managementkonzeption zur zielorientierten Gestaltung von Austauschprozessen mit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869956
Auf die Rezession zu Beginn der 90er Jahre haben die meisten Unternehmen mit Maßnahmen der Kosteneinsparung und Rationalisierung reagiert und dabei oft auch die Marketingbudgets gekürzt. Empirische Untersuchungen aus Deutschland und der Schweiz belegen übereinstimmend die Dominanz der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869977
Die unternehmenspolitische Bedeutung des Marketing ist seit langem umstritten. Diese Untersuchung belegt empirisch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870044
, die sich unter den Begriff Marketing Performance Management zusammenfassen lassen... …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022085