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The deeply rooted changes in the structure of the Japanese population raise a number of critical questions that companies need to address. Demographic change is already influencing human resource management, marketing and sales in many companies today. This trend is likely to continue.Although...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418728
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalenProduktmanagement bei der internationalen Markteinführung von neuen Produkten.Ausgehend von der Feststellung, dass die internationale Markteinführung von neuenProdukten zunehmend standardisiert und zentralisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867092
Die Diskussion „Market Pull“ versus „Technology Push“ hat in der betriebswirtschaftlichen Innovationsforschung bereits eine gewisse Tradition. Die hierzu durchgeführten empirischen Untersuchungen sind insbesondere der Frage nachgegangen, welche der beiden Vorgehens-weisen welchen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867370
The current shift in demographics – aging and shrinking populations – in many countries around the world presents a major challenge to companies and societies alike. One particularly essential implication is the emergence and constant growth of the so-called ""silver market"", the market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003637039
The majority of service providers have recognized the need to develop innovative services that meet sophisticated customer needs on time. Because of structural changes in the market, rising costs and shorter lifecycles of services and technologies this has become a more demanding task than ever...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424474
Discussion of market pull versus technology push approaches in the field of busi-ness innovation research has followed a certain trend. The empirical research under-taken until now has been concerned in particular with the question of how each of these approaches differently influence the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308062
Die Diskussion Market Pull versus Technology Push hat in der betriebswirtschaftlichen Innovationsforschung bereits eine gewisse Tradition. Die hierzu durchgeführten empirischen Untersuchungen sind insbesondere der Frage nachgegangen, welche der beiden Vorgehens-weisen welchen Einfluss auf den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308114
Vorliegendes Arbeitspapier beschätigt sich mit dem internationalen Technologiemarketing. Dabei wird die Lizensierung als eine Form des Markteintrittes im Rahmen der Internationalisierung von Unternehmen betrachtet.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847736
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008699431