Showing 1 - 10 of 1,726
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000831374
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000835849
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003905593
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003444057
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008806747
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009572205
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009511561
Häufig kann beobachtet werden, dass Konsumenten aufgrund unzureichender Produktinformationen den Preis als Qualitätssignal interpretieren und so eine vereinfachte Kaufentscheidung treffen, indem sie insbesondere hochpreisige Produkte wählen. Zum anderen genießen auch externe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009491060
We consider an oligopolistic market where firms compete in price and quality and where consumers are heterogeneous in knowledge: some consumers know both the prices and quality of the products offered, some know only the prices and some know neither. We show that two types of signalling...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011376636
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011380952