Showing 1 - 10 of 244
We argue that the interaction between mobility and wealth provides a view that rationalizes low geographic migration rates, despite migration costs being lower than currently thought. We reach this conclusion by developing and solving a quantitative dynamic spatial equilibrium model with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014293345
The economic and financial crisis has generated a significant amount of adverse effects in all European economies, although with substantial differences by countries. For Spain the effects have been severe. From the last third of the last century until the middle of 2008 the economy experienced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011499410
India, on an edge of major change towards an unprecedented economic growth along with robust advancements in the nation’s HDI, having around 65% of its population aged below 35 years and will add almost 10-12 million more to it every year in coming two decades. Urban India has 137 million...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013238094
The year of 2015 was marked by a few troublesome trends in the crisis unfolding in Russia's regions. The overwhelming majority of Russia's territories ran a budget deficit while regional and municipal debts were piling up. A new trend towards drastic shrinking of consumption took hold....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012995656
The objective of this paper is to analyze the impact of the creative professions - technological employees and bohemians - on economic growth in Germany's planning regions. It is concluded that technological employees and bohemians foster economic growth. We find that growth is particularly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013143422
Wir analysieren die räumliche Verteilung verschiedener Kategorien kreativer Personen in Deutschland. Allgemein ist der Anteil der Kreativen in den Städten höher als auf dem Land. Ein etwas abweichendes Standortverhalten zeigen die freiberuflichen Künstler, für die auch in einigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298520
Das Carsharing hat in den vergangenen Jahren einen großen Bedeutungsgewinn zu verzeichnen. Charakteristisch sind dabei teils große Unterschiede zwischen städtischen und ländlichen Regionen sowie auch zwischen einzelnen Städten. Der vorliegende Beitrag geht der vor allem für Deutschland...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332674
Seit der Jahrtausendwende nimmt die Anzahl der Einwohner in den deutschen Metropolräumen und Großstädten wieder zu. Das gilt auch für Ostdeutschland. Mit der stark angestiegenen Zuwanderung aus Mittelosteuropa und infolge der Krise in Südeuropa dürfte sich der Wachstumstrend in den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011633355
Die Handreichung zum UckerWarentakt informiert über einen konkreten Ansatz aus dem Bereich der sozialen Logistik. Der Ansatz wurde im Landkreis Uckermark entwickelt und erprobt. Die Handreichung erläutert das Vorgehen und die Ergebnisse. Sie macht zudem Vorschläge für Erweiterungen bzw....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014580919
Does European economic integration create more inequality between domestic regions, or is the opposite true? We show that a general answer to this question does not exist, and that the outcome depends on the liberalisation scenario. In order to examine the impact of European and international...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430823