Showing 1 - 10 of 4,410
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011595019
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011783048
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001516297
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011684474
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011819340
"We present a theory of corporate campaigns in which activists use campaigns as a means of harming a firm's reputation in hope of motivating it to increase its private regulation - corporate social responsibility (CSR) activities aimed at reducing negative externalities or other forms of social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013480434
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011949675
strategies. An Implicit Organization fulfills the criteria of an organization, while maintaining the image of a perfect market …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011449625
Ausgangspunkt dieser Arbeit ist die These, dass der unternehmerische Mittelstand durch Veränderungen des Wettbewerbsumfelds und durch steigende Wettbewerbsintensität in deutlich stärkerem Maße zu strategischen und in der Folge strukturellen Anpassungen gezwungen sein wird. Die Betrachtung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448908
allem die kognitive Legitimität junger Unternehmen positiv beeinflusst werden kann und die Strategie der Konformität …. 99). Such change often follows a conflict with the environment i.e. established industries. Yet, to receive vital … resources young ventures need the support from their environment. Support will be granted once the young venture and its request …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003836939