Showing 1 - 10 of 2,013
In evaluating prediction models, many researchers flank comparative ex-ante prediction experiments by significance tests on accuracy improvement, such as the Diebold-Mariano test. We argue that basing the choice of prediction models on such significance tests is problematic, as this practice may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009388627
In evaluating prediction models, many researchers flank comparative ex-ante prediction experiments by significance tests on accuracy improvement, such as the Diebold-Mariano test. We argue that basing the choice of prediction models on such significance tests is problematic, as this practice may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009685472
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001707544
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013434539
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000555911
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000054501
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000055005
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002654836
Thema dieses Papers sind die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion und ihr Bezug zu theoretischen Konzepten. Die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion lassen sich in qualitative und quantitative Kriterien untergliedern. Als wichtigstes Kriterium konnte in zahlreichen Umfragen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272349
Im folgenden soll untersucht werden, welche Kriterien ein Unternehmen hinsichtlich der zu verfolgenden Basisstrategie heranziehen kann. Im Anschluß daran wird unter Zugrundelegung des streutechnischen Ziels der Ansprachenmaximierung gezeigt, wie die Mediaselektion auf internationaler Ebene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435466