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The paper introduces the concept of customer-based brand equity for a tourism destination and thereby completes previous tourism destination studies which have exclusively investigated the destination image concept. Since no other authors have combined the four proposed dimensions (awareness,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013085188
This paper addresses the marketing concept of brand equity from a semiotic perspective, by demonstrating why and how the notions of code/subcode are central in accounting for the multifarious dimensions of brand value. Based on the basic premises that surplus of meaning is reflected in surplus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013066677
Beyond real functional differences, brand positioning can have profound effects on the purchase decisions of consumers. Using a product-portfolio and consumer search framework, we provide a micro-foundation for why and how brand positioning can deliver credible information to consumers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012823728
In economies with a growing service sector, the importance of intangible assets like brands, customer relationships, and organizational capabilities is rapidly increasing, as is the importance of information and knowledge for the production of goods and services. New concepts in such areas as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014119183
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003688731
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001751164
Unter dem Schlagwort des "Corporate Branding" steht ein weiterer Aspekt der Markenführung im Fokus des Markenmanagements. Dessen Bedeutung resultiert aus den vielfältigen Wirkungen einer Unternehmensmarke. So symbolisiert diese nicht nur gegenüber Konsumenten institutionelle und damit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942965
Der Aufbau einer differenzierten Markenpersönlichkeit wird seit geraumer Zeit als entscheidend für das Markenmanagement betrachtet. In Ermangelung eines integrierten Steuerungsrahmens wird in dieser Arbeit zunächst ein Bezugsrahmen für das Management von Markenpersönlichkeiten entwickelt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011943001
Welche Bedeutung hat die Marke und lohnen sich Investitionen in ihren Aufbau? Diesen Fragestellungen wird in der Arbeit auf einer breiten empirischen Basis nachgegangen. Dazu wird die Markenrelevanz konzeptualisiert und ihre Bedeutung über die zentralen Markenfunktionen erklärt. Neben der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011943109