Showing 1 - 10 of 1,374
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013444680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012033144
Emotionen sind ein wichtiges Gebiet in der Marketingforschung, da sie in der Kaufsituation das Kundenverhalten bestimmen können. Emotionale Veränderungen aufgrund des Alterungsprozesses sind ein weiteres wichtiges Forschungsgebiet. Bis heute besteht bezüglich der Kombination dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003869538
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009573301
to deception. In this article, we introduce a theoretical model to explore the interplay between emotional intelligence …, we propose that emotional intelligence influences the decision to use deception, the effectiveness of deception, the … emotional intelligence of both deceivers and targets, and we consider characteristics of negotiators, their interaction, and the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013269665
Emotionen sind ein wichtiges Gebiet in der Marketingforschung, da sie in der Kaufsituation das Kundenverhalten bestimmen können. Emotionale Veränderungen aufgrund des Alterungsprozesses sind ein weiteres wichtiges Forschungsgebiet. Bis heute besteht bezüglich der Kombination dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009505967
used: social competences and emotional intelligence. In connection to discussions about curriculum standards in Germany …. Analyzing definitions of intelligence, competences and skills, taking an action regulation perspective and highlighting the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011497172
In this paper we investigate how cognitive ability and character skills influence behavior, success and the evolution of play towards Nash equilibrium in repeated strategic interactions. We study behavior in a p-beauty contest experiment and find striking differences according to cognitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010364492
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010365624
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008666272