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Mit einem Umsatz von etwa 20 Mrd. Euro für das Geschäftsjahr 2000/2001 und mehr als 80.000 Mitarbeitern in 56 Ländern der Erde ist die Bertelsmann AG heute das internationalste Medienunternehmen der Welt. Vor allem in den vergangenen 15 Jahren ist das Unternehmen überproportional expandiert....
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The research was motivated by the importance of inter-firm collaboration within service innovation. Inter-firm collaboration covers a broad range of organizational combinations of various size and motivations in various levels of formal agreements. The book chapter will explore the choice of...
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Die demografische Entwicklung sowie die Heraufsetzung des Renteneintrittsalters werden in den nächsten Jahrzehnten dazu führen, dass der Anteil älterer Mitarbeiter in Unternehmen steigen wird. Gemäß der Defizithypothese bzw. des Defizitmodells wird unterstellt, dass ältere Mitarbeiter...
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Human resource management is one of the key factors in the productivity, growth and value of companies in which knowledge plays a key role. However, especially the shrinking of industrialized societies, in which the population is ageing rapidly, will dramatically influence the structure of the...
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Unternehmen, die Produkte der nächsten Generation entwickeln, stehen oft vor folgendem Problem: Orientieren sie ihre Entwicklung zu stark an den heutigen Kunden und Anwendern, resultieren oft nur kleine Innovationen ("inkrementale Innovation"). Lösen Sie sich hingegen von diesen Anwendern,...
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"Strong market orientation is essential for innovation success!" Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently...
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This study builds on our previous work, which had questioned the validity of certain assumptions of the lead market theory in the face of changing ground realities in a globalized world. Sustained economic growth and proven technological capabilities in some "emerging economies" like China and...
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