Showing 1 - 10 of 43
Analysis of the E-Learning survey at University of Milan. In this work we use several statistical techniques to study the data from a survey on the faculty staff of the University of Milan on E-Learning practices. In particularly, the analysis was focused on the identification of typical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003784084
This paper investigates the extent to which test performance is affected by shocks to non-cognitive skills. 440 students took a low stakes mathematics test. About half of them were exposed to positive affirmation while being given test instructions, whereas the other half served as controls. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003860702
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003819380
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003885823
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008650185
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008657047
Kreativität, Widersprüchlichkeit, Unsicherheit - als Kategorien der Zweiten Moderne ausgewiesen - sind handlungsrelevante Phänomene in Lebens- und Arbeitskontexten. Dieses Working Paper widmet sich der Kreativitätsförderung aus lerntheoretischer Sicht und konstituiert eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010517245
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009746781
Der Wettbewerb um Arbeits- und Ausbildungsplätze und die Bedeutung von Weiterbildung und Lebenslangem Lernen nehmen stetig zu. Jugendliche wie auch Erwachsene sind heute mit einer sehr dynamischen Berufs- und Arbeitswelt konfrontiert, deren Entwicklungen oftmals schwer zu prognostizieren sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010371992
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009296402