Showing 1 - 5 of 5
Die Bedeutung der Unternehmensreputation für die Zahlungsbereitschaft von Privatkunden In Märkten mit leicht imitierbaren Produkten können strategische Wettbewerbsvorteile nur durch immaterielle Vermögensgegenstände erzielt werden. Vielfach wird die Vermutung geäußert, die Reputation –...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014521564
Zahlreiche wissenschaftliche Abhandlungen kommen – ebenso wie praxisorientierte Arbeiten – zu dem Schluss, dass die Unternehmensreputation als ein Treiber des Unternehmenserfolgs anzusehen ist. Der vorliegende Beitrag analysiert unter Rückgriff auf ein validiertes Messinstrument, ob die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014524365
In this study, we investigate whether corporate reputation reduces or amplifies mass media news' impact on market value. We conceptualize reputation as comprising a prior knowledge, prominence, and favorability component. Additionally, we theorize about its role in moderating news' effect on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014554645
Building on the corporate reputation model, this study investigates the drivers of customer-based corporate reputation. We consider two corporate reputation dimensions (i.e., the cognitive dimension competence and the affective dimension likeability, and their effects on customer satisfaction...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501633
Corporate reputation is an important management objective, bearing the potential to create sustainable competitive advantage, and many scholars have studied its impact on firm performance. However, its effect on the cost of equity has only recently begun to attract the attention of academic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012502904