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Die Möglichkeiten der digitalen Vernetzung und standortunabhängigen Kommunikation in der Arbeitswelt lassen eine zunehmende Bedeutung von Homeoffice erwarten. Dabei sind die Chancen auf einen Homeofficezugang unter Beschäftigten ungleich verteilt. Bei der Erklärung dieser Chancenungleichheit...
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Background: This paper contributes to the evidence-base on prices and alcohol use by presenting meta-analytic summaries of price and income elasticities for alcohol beverages. The analysis improves on previous meta-analyses by correcting for outliers and publication bias. Methods: Adjusting for...
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In this paper we apply the meta-regression technique to survey the empirical literature on the economic incidence of labour taxes and social security contributions. In particular, we focus on the effects of taxation on wages to test the conventional view that employees bear the burden due to...
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Die vorliegende Arbeit stellt eine Metaanalyse von 42 zwischen 1985 und 2010 publizierten empirischen Studien bereit, die Beziehungen zwischen Mitarbeiterzufriedenheit (MiZu) und Kundenzufriedenheit (KuZu) statistisch für insgesamt 52.966 Beschäftigte von Wirtschaftsorganisationen untersucht...
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Der Horizont der Reintegrationsforschung wird in jüngerer Zeit stark erweitert. Während frühere Arbeiten vor allem die Rückanpassung untersuchten, heben neuere Arbeiten andere Facetten des Karriereerfolgs hervor. An diesem Wendepunkt ist eine Konsolidierung der zwanzigjährigen...
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Increasing demand for marketing accountability requires an efficient allocation of marketing expenditures. Managers who know the elasticity of their marketing instruments can allocate their budgets optimally. Meta-analyses offer a basis for deriving benchmark elasticities for advertising....
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This paper argues that the DSGE approach to macroeconometrics is the dominant approach because it meets the institutional needs of the replicator dynamics of the profession, not because it is necessarily the best way to do macroeconometrics. It further argues that this 'DSGE theory-first'...
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Am 28. Januar 2010 stellte das Foreign Policy Research Institute das »Think Tanks and Civil Societies Program« für das Jahr 2009 vor, das eine Vielzahl von Rankings der Think Tanks umfasst und auch in Deutschland Beachtung fand. Dieser Beitrag unterwirft die Studie einer kritischen Analyse....
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