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Grounded on the resource-based view, this study aims to examine the mediating role of product launch quality as a deployment mechanism in the association between market orientation and new product performance. Conducting an on-site survey of Iranian manufacturing industries, this study applies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014505798
Während sich Unternehmen die Möglichkeiten der vernetzten Informations- und Kommunikationstechnologie für die gemeinsame Entwicklung neuer Produkte zunutze machen, stellen sich gleichzeitig Fragen nach dem Schutz von vertraulichen Informationen und Wissen. Um ihre ungewollte Verbreitung zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014502023
Many aspects in the area of designing platforms for intra-organizational innovation communities are not well understood …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421369
In diesem Artikel wird eine Methode zur Gewinnung von Nutzerfeedback beschrieben, die eine Virtual-Reality-Applikation (VR) als Informationsträger für die Vermittlung der Befragungsinhalte einsetzt. Die Methode wurde im Rahmen des Forschungsprojekts „2049: Zeitreise Mobilität“ des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503649
In this global world, diffusion & adoption of new product innovation have become intricate and involves multifaceted … practitioners while studying and implementing diffusion & adoption of product innovation. Even though diffusion & adoption is known … as one of the most important processes of an innovation management, but the literature available in this area is highly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012008924
The effective management of an innovation process is widely recognized as an important pre-requisite for organisations … and improvement of innovation management processes in SMEs. A framework, inspired by the funnel of innovation, is designed …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010368701
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327957
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
We analyze the role of intermediaries in electronic markets using detailed data of more than 14,000 originated loans on an electronic P2P (peer-to-peer) lending platform. In such an electronic credit market, lenders bid to supply a private loan. Screening of potential borrowers and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421336