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Purpose: This paper aims to present the theoretical and conceptual framework of a new method in public finance called 'participation based tax increment financing (P-TIF)' by combining conventional tax increment financing (TIF) within the Sharīʿah-compliance structure....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012600425
The Poisson regression model remains an important tool in the econometric analysis of count data. In a pioneering contribution to the econometric analysis of such models, Lung-Fei Lee presented a specification test for a Poisson model against a broad class of discrete distributions sometimes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012696272
The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Der Beitrag zeigt auf, wie sich die Presse- und Öffentlichkeitsarbeit des Statistischen Bundesamtes in den letzten Jahrzehnten von der reinen Verbreitung hin zu einer digitalen Kommunikation entwickelt hat. Erste Impulse setzte die um die Jahrtausendwende beginnende Digitalisierung, die sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013490579
relevant marketing approaches, and the main consumer segments have been identified. This paper contains empirical research … findings on functional food consumption in Hungary. As a marketing manager or academic, you shall find valuable pieces of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279479
decision making. The aim of this paper is to highlight the need for a general frame of reference for management and marketing … VSA may represent a good integrator of management and marketing theories and practices. The paper begins with a brief … review of systems theories that have been proposed in the general context of management and marketing. It proceeds by …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310664
Die Verknüpfung von Sport- und Medien1 ist nicht neu, aber neu ist die Dominanz des wirtschaftlichen Wettbewerbs gegenüber dem sportlichen Wettbewerb. Vor kurzem haben das Bundeskartellamt und der Bundesgerichtshof dem Deutschen Fußballbund die zentrale Vermarktung der Fernsehrechte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301632
Die Einführung des Euro bietet auch für den Händel neue Perspektiven. Werden durch den Wegfall der Wechselkursrisiken und die höhere Preistransparenz die grenzüberschreitende Nachfrage und das Angebot zunehmen? Werden sich die Preise auf dem jeweils niedrigsten nationalen Ausgangsniveau...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301638
these developments and points out strategies for Human Resources Management and Marketing in how to cope with upcoming … Marketing auf, um diese bevorstehenden Herausforderungen zu bewältigen. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322954
Es wird aufgezeigt, wie Produktförderung und Reisendeneinsatz durch spezielle Gruppenvergleiche zielgerichteter und rentabler gestaltet werden können.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010329623