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Individual contributions by infringing firms to the compensation of cartel victims must reflect their “relative responsibility for the harm caused” according to EU legislation. Several studies have argued that the theoretically best way to operationalize this norm is to apply the Shapley...
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This paper extends Savage's subjective approach to probability and utility from decision problems under exogenous uncertainty to choice in strategic environments. Interactive uncertainty is modeled both explicitly, using hierarchies of preference relations, the analogue of beliefs hierarchies,...
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This paper analyses the profitability of horizontal mergers in a Stackelberg model and their impact on welfare when there is uncertainty about the marginal costs of the newly merged firms. The authors consider that the merging firms decide their production strategy knowing the actual value of...
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Im Datenkapitalismus sind neue Kommunikationsunternehmen entstanden, deren Angebot als „umsonst“ erscheint. Ihr Geschäftsmodell basiert darauf, dass die Nutzer (Kunden) ihre Daten preisgeben und dafür entweder ein nachgefragtes Gut (Kommunikation, Medien, Waren und Dienstleistungen) ohne...
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Preisgarantien im Einzelhandel scheinen auf den ersten Blick Ergebnis eines intensiven Wettbewerbs zu sein. Theoretische Analysen und empirische Studien zeigen jedoch, dass dies in der Regel nicht der Fall ist. Preisgarantien und hier vor allem Garantien, bei denen mehr als die Differenz zu...
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