Showing 1 - 10 of 1,464
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002463970
Klappentext: Wann und wie lernen und verändern sich gesellschaftliche Akteure in Richtung einer nachhaltigen Entwicklung? Welche Bedingungen sind hierfür erforderlich und welche hinderlich? Welche Rolle können Unternehmen und Konsument/innen dabei übernehmen? Diesen Fragen geht das Buch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003440491
Gerhard Scherhorn ist Ordinarius des in Deutschland einzigen Lehrstuhls für Konsumtheorie und Verbraucherpolitik an der Universität Hohenheim. Aus Anlaß seiner Emeritierung im Frühjahr 1998 haben ihm seine Schülerinnen und Schüler diese Schrift gewidmet. -- In den Arbeiten von Gerhard...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011401915
Chapter 1: An Overview of Business for Sustainability: Strategic Avenues and Managerial Approaches -- Chapter 2: Exploring Consumer Boycott Intention towards Corporate Sustainable Business Practices -- Chapter 3: Sustainability of Youth Development in Drylands: A Systematic Approach -- Chapter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425499
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013343952
In January 2020, the Center for Science in the Public Interest (CSPI), The Food Trust, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, and Healthy Eating Research (HER) met for a Healthy Retail Research Convention in Washington, D.C. Attendees included food industry representatives,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014230353
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012654663
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000681890
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000652030
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000655969