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Mit einem Umsatz von etwa 20 Mrd. Euro für das Geschäftsjahr 2000/2001 und mehr als 80.000 Mitarbeitern in 56 Ländern der Erde ist die Bertelsmann AG heute das internationalste Medienunternehmen der Welt. Vor allem in den vergangenen 15 Jahren ist das Unternehmen überproportional expandiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424499
Unternehmen, die Produkte der nächsten Generation entwickeln, stehen oft vor folgendem Problem: Orientieren sie ihre Entwicklung zu stark an den heutigen Kunden und Anwendern, resultieren oft nur kleine Innovationen ("inkrementale Innovation"). Lösen Sie sich hingegen von diesen Anwendern,...
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"Strong market orientation is essential for innovation success!" Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently...
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This study builds on our previous work, which had questioned the validity of certain assumptions of the lead market theory in the face of changing ground realities in a globalized world. Sustained economic growth and proven technological capabilities in some "emerging economies" like China and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009509766
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen Markteinführung von neuen Produkten. Ausgehend von der Feststellung, dass die internationale Markteinführung von neuen Produkten zunehmend standardisiert und zentralisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424475
The use of the internet for business purposes and among consumers is spreading at an impressive rate. Companies use it for a lot of different activities like, for example, marketing, online shopping and customer service. However, the use of the internet for the purpose of innovation, to create...
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In this paper we explore how knowledge brokers - specialised design and engineering companies offering services to clients in diverse industries - use analogies for product development. Our research is based on interviews with project leaders of 13 knowledge brokering companies. The interviews...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424477
In this paper we report on the results of an interview research about new product development (NPD) processes and planning in 15 Japanese mechanical and electrical engineering companies. We asked the companies to describe one successful and one less successful project. All in all, we collected...
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Vor dem Hintergrund der hohen Bedeutung von Kooperationen in der Forschung und Entwicklung (FuE) in der Biotechnologie-Branche analysieren die Autoren mit einer empirischen Untersuchung relevante Einflussfaktoren auf die Effizienz von zwischenbetrieblichen FuE-Projekten. Basierend auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424485
Our study focuses on the question, whether users should be intensively involved in the innovation process of radical product innovations or better not - from the manufacturer's perspective. Radical innovations incorporate new technologies, shift market structures, require intensive user learning...
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