Showing 1 - 5 of 5
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012199462
The need to economically identify rare subjects within large, poorly mapped search spaces is a frequently encountered problem for social scientists and managers. It is notoriously difficult, for example, to identify “the best new CEO for our company,” or the “best three lead users to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003948331
Der nächsten Unternehmergeneration fehlt es nicht an der familienunternehmerischen Grundhaltung, aber sie hat auch einige Sorgen. Die Studie der Stiftung Familienunternehmen "Deutschlands nächste Unternehmergeneration" wurde zum sechsten Mal erstellt vom Friedrichshafener Institut für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014382908
Die Studie „Deutschlands nächste Unternehmergeneration“ ist ein langfristig angelegtes Forschungsprojekt, innerhalb dessen regelmäßig deutschlandweit umfassende Datenerhebungen vom Friedrichshafener Institut für Familienunternehmen | FIF der Zeppelin Universität im Auftrag der Stiftung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012489240
Firms and governments are increasingly interested in learning to exploit the value of lead user innovations for commercial advantage. Improvements to lead user theory are needed to inform and guide these efforts. In this paper we empirically test and confirm the basic tenants of lead user...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003745793