Showing 1 - 10 of 2,029
Mit der Studie wurde primär der Zweck verfolgt, einen Beitrag zur Förderung des Netzwerks der Akteure aus der Wirtschaft und dem regionalen Spitzensport zu leisten. Die Analyse des Images der Spitzensportvereine in der Würzburger Bevölkerung soll zunächst als Stütze zur Orientierung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011889769
assumption of shrinking revenues for football clubs from sponsoring, matchday revenue, and sale of media rights since the …. Unter der Annahme, dass sich die Vereinseinnahmen aus Sponsoring, dem Verkauf von Medienrechten und Spieltagseinnahmen seit …This study analyzes the transfer activity of the football clubs of the English Premier League, the Spanish Primera …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012387902
In European men's club football, competitive balance is decreasing, and therefore uncertainty of outcome too. The …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013454731
Das IfM Bonn untersucht anhand einer repräsentativen Trendstudie für den Zeitraum 2007 bis 2017, wie KMU dem demografischen Wandel begegnen. Demnach sind die KMU aktuell besser als 2007 über den demografischen Wandel informiert. Die Mehrheit der KMU hat ihre Absatzstrategie an die bereits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011886691
Ratings und Rankings spielen eine wichtige Rolle in vielen Aspekten des Lebens. Ob der beste Arbeitgeber, die Qualität von Hotels und Restaurants oder die Kreditwürdigkeit von Privatpersonen, Unternehmen und sogar ganzen Ländern gesucht werden, ständig werden Leistungen bewertet und in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819800
in Deutschland einlud. Das Oberthema der Konferenz war bewusst klassisch gewählt worden: Wettbewerb und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014468189
whether there are any differences between students in Finland and Germany in this respect. Based on this analysis of social … media usage behaviour, the article contributes to the current discussion about social media marketing. Not surprisingly, the … enough for marketers to no longer believe in social media marketing? Probably not, because structural changes in the media …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304552
Überblick über die wichtigsten Elemente des Prozesses werden das Konzept und die Ergebnisse einer Online-Befragung der Marketing … Germany. After providing a brief overview of the most important aspects of the process, the basic ideas and results of a … survey of marketing professors at German Universities of Applied Sciences are presented. Overall the introduction of two …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012506705
cities in Germany. On average, agglomerations feature a substantially higher propensity for business start-ups in the liberal … big cities, too. Among the 20 biggest cities in Germany, Bonn, Berlin and Cologne hold the top positions with regard to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011282530
. Gründungen zu fördern, ist eine wirtschaftspolitische Daueraufgabe. Die Gründungszahlen in Deutschland sind jedoch rückläufig …-up numbers in Germany are declining or stagnating. Therefore the question arises, whether the start-up support should be revised …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011345582