Showing 1 - 10 of 1,439
In Chapter II we investigate consumer behavior when facing target rebates, a rebate practice challenged by antitrust law. In three experiments, we confirm the hypothesis derived from Cumulative Prospect Theory (CPT), that target rebates are likely to create psychological switching costs that can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010504709
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001649729
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001591577
Pascal Zimmer entwirft ein Erklärungsmodell für die Entstehung und Wirkung von Commitment und unterzieht es einer empirischen Überprüfung. Das Management von Geschäftsbeziehungen ist für viele Unternehmen ein entscheidender Erfolgsfaktor, weil es hilft, verbindliche Unternehmensziele wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001479077
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001825906
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002509248
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002191522
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003794598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001530493
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001532588