Showing 1 - 10 of 478,429
This paper studies the effect of product market competition on the compensation packages that firms offer to their executives and in particular its impact on the sensitivity of pay to performance. To measure the effect of competition we use two different identification strategies on a panel of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272722
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000001252
Die Fehlleistungen der marktbeherrschenden US-amerikanischen Ratingagenturen ließen den Wunsch nach Etablierung einer großen europäischen Ratingagentur laut werden. Erich Harbrecht und Martin Wieland, Deutsche Bundesbank, halten eine Forderung nach einem Gegengewicht zu US-Agenturen nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692987
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695727
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000890131
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000897268
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000857541
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000857735
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000858914
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000869247