Showing 1 - 10 of 125,450
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001593300
Chapter 1: Introduction -- PART 1: VALUATION -- Chapter 2: From business models to business planning -- Chapter 3: Profitability, Intangible Value creation, and scalability patterns -- Chapter 4: Boosting sustainable growth with innovative intangibles -- Chapter 5: Cherry Picking Intermediaries:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508338
This book offers a primer on the valuation of startups. Innovative startups are characterized by high growth potential that usually absorbs liquidity. This is unattractive for traditional banks, replaced by other specialized intermediaries such as venture capital or private equity funds, which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012511842
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003607025
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010490458
Analyse der Literatur über Einflussfaktoren des Markteintrittstimings -- Theoretischer Bezugsrahmen zur Identifizierung der Dynamic Capabilities als Einflussfaktoren des Markteintrittstimings -- Fallstudien über die Einflussfaktoren des Markteintrittstimings von Start-up-Unternehmen im E-Business.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016036
Inkubatoren unterstützen weltweit technologieorientierte Gründungsunternehmen. Ihre Geschäftsmodelle wurden bisher jedoch nur unzureichend wissenschaftlich thematisiert. Jan Alberti untersucht mit Hilfe einer internationalen qualitativen Studie achtzehn Inkubatoren (u.a. aus China, Finnland...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425203
Daniel R. A. Schallmo bietet eine kompakte und praxiserprobte Hilfestellung für erfolgreiches Business Model Development. Dazu stellt er zunächst eine Roadmap mit sechs Phasen und Templates für ein Business Model Development vor. Diese bilden Quellen und Vorgehensweisen ab, um in der ersten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403301
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300532