Showing 1 - 10 of 564,509
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003587378
This paper investigates why consumers choose calling plans that are not always cost-minimizing. Our approach is twofold: we account for general difficulties facing a tariff choice, as well as for biased preferences. We provide evidence from an experiment among German university students and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009373852
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003656802
wählen eine Flatrate, obwohl ihr Rechnungsbetrag in einem nutzungsabhängigen Tarif niedriger wäre (Flatrate-Bias), andere … Kunden bevorzugen einen nutzungsabhängigen Tarif, obwohl sie in einer Flatrate weniger zahlen müssten (Pay-per-Use-Bias). Am …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516929
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003716444
This paper explores how consumers react towards price differentiation between on-net and off-net calls in mobile telecommunications - a pricing policy that is common in many mobile telecommunications markets. Based on a survey of 1044 students we demonstrate that some consumers may suffer from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008904141
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009297374
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003272511
Zur Relevanz von Flatrates im Kontext der Tarifwahl -- Preisdifferenzierung - Tarifstrukturen und deren Eigenschaften …Immer mehr Branchen bieten neben der mengenbezogenen Preisdifferenzierung auch so genannte Flatrates an. Empirische … Studien zeigen, dass sich Konsumenten häufig nicht für den günstigsten Tarif entscheiden, sondern Pauschaltarife anderen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516968
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013435851