Showing 1 - 10 of 17,180
Mit der Rückbesinnung der Marketingforschung auf seine ökonomischen Wurzeln hat eine Diskussion um die adäquate ökonomisch-theoretische Grundlagen begonnen. Unstreitig ist, dass die Marketing-Disziplin vor allem im Bereich der sogenannten Neuen Institutionenökonomik einen reichen Fundus an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842835
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558754
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011583027
The traditional techniques of calculating quantity and price variances for analyzing deviations of realized profit contribution (actual) from the planned profit contribution only offer the benefit of identifying areas where problems may exist, rather than diagnosing the causes of these problems....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011594607
Almost all of the results on competitive product positioning derived in respective literature so far are based fimdamentally on the hypothesis that Nash-equilibria are "accurate predictions" of final market configurations. If the positioning behavior of firms differs from this assumed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011594610
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011475397
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010328564
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
Marketing hat in den Unternehmen an Bedeutung verloren, obwohl gerade die Entwicklung von Innovationen und die Marktkommunikation wesentliche Aufgabenbereiche darstellen. Technologen (insbesondere IT Spezialisten) und Controller ersetzen zunehmend die kreative Marktbearbeitung. Marketing-Akteure...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856093
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856486