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This book provides a balanced presentation of international trends in infrastructure regulation and financing. Based on recent developments in microeconomic theory, it comprehensively discusses the role of the state and the private sector in infrastructure provision.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011253679
Vorliegendes Arbeitspapier untersucht verschiedene Lösungen für die Durchführung des Betriebsdienstes auf den Bundesfernstraßen und insbesondere auf BAB.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847771
Vorliegendes Arbeitspapier beschäftigt sich mit den Optionen für eine Privatisierung und Regulierung der Flughäfen in Deutschland.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847775
Vorliegendes Arbeitspapier beschäftigt sich mit Verkehrsinformationsdienste für Nutzer des motorisiertenIndividualverkehrs und des öffentlichen Personennahverkehr.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847778
This paper focuses on classifying market access for long-distance passenger rail services in Europe into three main models and discusses the advantages and disadvantages of each of these models. The “Tendered Concessions” model aims to introduce competition for the market by which operators...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008498011
This article analyzes the efficiency impacts of PPP-projects in the highway sector. The economic analysis concludes that the PPP-approach should primarily be considered as an alternative procurement strategy. PPP can be suitable for the new built, extension and renewal of certain highway...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005162798
This article analyses the reform process in the European and the German natural gas sector. Competition in the industry and intra-European trade have been underdeveloped thus far. We argue that the European gas pipelines are a monopolistic bottleneck that require some form of access regulation,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005068744
This paper analyzes the risk allocation in concession models for German highways, according to the "F-Model" and the "A-Model". We first assess the deficits of traditional construction and management of highways in Germany and present the two concession models. Next, theoretical backgrounds and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005068932
In diesem Beitrag wird die Risikoallokation bei Betreibermodellen für Bundesfernstraßen nach dem F- und A-Modell untersucht. Zunächst werden kurz die Defizite des traditionellen Modells der Herstellung und Bereitstellung von Fernstraßen in Deutschland dargestellt und die Struktur der beiden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011439406
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002074791