Showing 1 - 10 of 77,555
The internationalization of services is a natural part of the evolutionary development of anopen market economy. This is neither a recent nor passing phenomena, but a developmenttrajectory along which market economies have run for millennia. The internationalization(or globalization) of economic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870403
„…da ist Musik drin“ – so charakterisiert Reichwald (2004, S. 35) die Thematik der Internationalisierungvon Dienstleistungen. Die Erfolgsstory der Media-Saturn-Gruppe,die im Jahr 2004 im europäischen Ausland 69 neue Märkte eröffnet hat und für ihreInternationalisierungsstrategie auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815995
• Handlungsfeld 2: Internationalisierung von KMUs• Handlungsfeld 3: Internationalisierung im TextilhandelIn einer zweiten Dimension …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815996
Innerhalb der letzten 20 Jahre hat sich das Wettbewerbsumfeld mitsamt seinen Bedingungenfür die meisten Unternehmen drastisch gewandelt. Diverse Entwicklungenin vielen Branchen bewirkten eine Erosion alter Strukturen und eine Verschiebungbislang vorherrschender Wettbewerbsbedingungen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815997
Der vorliegende Projektbericht entstand im Rahmen des vom Bundesministerium fürBildung und Forschung (BMBF) geförderten Projekts „Internationale Markenführungin Dienstleistungsnetzwerken (IMADI.net)“. Mit dem Projekt IMADI.net werden zweigrundsätzliche Zielsetzungen verfolgt: Zum einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815998
Unternehmensnahe Dienstleistungen heben sich derzeit wegen ihrer kräftigenWachstumsdynamik von anderen Wirtschaftszweigen ab; ihr Potenzial alsWachstumsmotor und Impulsgeber für den Strukturwandel steht im Mittelpunktder öffentlichen Diskussion und Forschung.1 Dabei handelt es sich hier um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138566
After its economic opening in 1978, China has become more and more attractive for foreign direct in-vestments and has developed into a strong internationalization target for other countries. This study ana-lyzes the internationalization-performance relationship of German companies entering the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870779
We employ Dunning´s eclectic paradigm (OLI) to shed light onto low fare airlines´ (LFA) internationalization strategies. In addition to 31 European LFA, we also analyze the internalzation strategies of 41 LFA in the Asia-Pacific region. [...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129464
Securing access to “lead markets” is generally regarded as a key driver for the increasing globalization of innovation since these are considered to be “early indicators” for emerging customer needs. Such markets, therefore, offer a good chance of uncertainty reduction for in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138578
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856947