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As a consequence of implementing revenue management systems, many service firms (e.g., airlines, hotels, carrentals) systematically overbook capacity, thus striving to maximize the revenue at one particular point in time (i.e.,one flight, one night, and one day). The academic literature has not...
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Predicting a customer´s future behavior could provide many opportunities fora firm to manage its customer relationships. It could decide whether to concentrate on those customers who have a long predicted lifetime value or on those who are already high-value customers.[...]
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Previous research has extensively studied the determinantsof customer loyalty and switching behavior but hasgiven little attention to what happens after a customerhas switched away froma service provider. In this article,the perhaps most important manifestation of suchpostswitching...
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In Folge von Globalisierung und der damit einhergehenden Zunahme von Wettbewerbsintensitätund Kostendruck versuchen immer mehr Unternehmen den steigenden Anforderungender Märkte mittels Verlagerung von Geschäftsprozessen in Niedriglohnländer gerecht zuwerden. So verspricht man sich vom...
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Ziel der vorliegenden Fallstudie ist es, Herausforderungen und Erfolgsfaktoren beim Exportwissensintensiver Dienstleistungen aufzuzeigen sowie daraus Implikationen für das Managementabzuleiten. Die Ergebnisse basieren auf einer Befragung von 15 Mitarbeitern der deutschenNiederlassung eines...
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Die Möglichkeiten der Erbringung von Dienstleistungen haben sich in den letzten Jahrendurch die Entwicklungen der Informations- und Kommunikations-Technologien stark erweitert.Unter Zuhilfenahme moderner Formen der Datenfernübertragung kann eine breite Palettevon Dienstleistungen technologisch...
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Traditionally, it is assumed that high (low) customer satisfaction leads to positive (negative)word of mouth. However, previous research has ignored that in some situations, consumerswill tend to give positive WOM about a recent negative experience, because they feelashamed or embarrassed about...
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