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The substantial aim of this paper is to integrate the main idea of 'Pygmalion' or self-fulfilling prophecy research (Rosenthal and Jacobson, 1968; Jussim and Harber, 2005) into the general subjective expected utility framework about inequality in educational opportunities (Breen and Goldthorpe, 1997;...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008788441
Nachhilfe war ursprünglich eine zeitlich begrenzte Lernbegleitung mit dem Ziel, schulische Defizite auszugleichen. Vor dem Hintergrund von Bildungsreformen und gestiegenen Leistungserwartungen hat sich Nachhilfe zu einem Parallelsystem entwickelt, das unzureichende schulische Supportstrukturen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011620827
The theoretical contribution of this paper is to regard teachers’ evaluations with a prognostic claim aboutstudents’ future academic ability as a result of a special social situation in the classroom. We assume thatafter teachers have framed the social situation, particular scripts of action...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302655
The substantial aim of this paper is to integrate the main idea of 'Pygmalion' orself-fullling prophecy research (Rosenthal and Jacobson, 1968; Jussim and Har-ber, 2005) into the general subjective expected utility framework about inequalityin educational opportunities (Breen and Goldthorpe, 1997;...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302662
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012203977
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012204234
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011754442
Nachhilfe war ursprünglich eine zeitlich begrenzte Lernbegleitung mit dem Ziel, schulische Defizite auszugleichen. Vor dem Hintergrund von Bildungsreformen und gestiegenen Leistungserwartungen hat sich Nachhilfe zu einem Parallelsystem entwickelt, das unzureichende schulische Supportstrukturen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011620156
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004731780
Zunächst wird eine kurze Übersicht über die Fragestellungen und die Daten der Primärerhebung und der drei Wiederbefragungen 1985/86, 1996/97 und 2010 des Kölner Gymnasiasten panels gegeben. Dabei werden die Ausfälle differenziert betrachtet. In einer Serie von Regressionsmodellen wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014039452