//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Loyalty program types as drive...
Similar by person
Narrow search
Narrow search
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Theorie
19
Theory
19
Corporate Social Responsibility
16
Corporate social responsibility
16
Beziehungsmarketing
10
Deutschland
10
Germany
10
Relationship marketing
10
Consumer behaviour
9
Konsumentenverhalten
9
Lieferantenmanagement
8
Supplier relationship management
8
Internet
6
Kostenrechnung
6
Marketing
6
Preismanagement
6
Pricing strategy
6
Business ethics
5
Unternehmensethik
5
Economics of information
4
Industrie
4
Informationsökonomik
4
Marketingmanagement
4
Stakeholder
4
Sustainability
4
Asymmetric information
3
Asymmetrische Information
3
Beziehungsmanagement
3
Competitive strategy
3
Corporate social responsibility (CSR)
3
Gerechtigkeit
3
Inter-firm cooperation
3
Justice
3
Kundenbindungsprogramm
3
Latent growth modeling
3
Loyalty program
3
Manufacturing industries
3
Market mechanism
3
Market research
3
Marktforschung
3
more ...
less ...
Online availability
All
Undetermined
24
Free
8
Type of publication
All
Article
80
Book / Working Paper
23
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal
33
Aufsatz in Zeitschrift
33
Aufsatz im Buch
22
Book section
22
Graue Literatur
5
Non-commercial literature
5
Aufsatzsammlung
3
Arbeitspapier
2
Collection of articles of several authors
2
Festschrift
2
Hochschulschrift
2
Lehrbuch
2
Sammelwerk
2
Textbook
2
Thesis
2
Working Paper
2
Bibliografie enthalten
1
Bibliography included
1
Dissertation u.a. Prüfungsschriften
1
Einführung
1
more ...
less ...
Language
All
German
57
English
32
Undetermined
16
Author
All
Rese, Mario
67
Schons, Laura Marie
31
Krebs, Alexander
10
Wieseke, Jan
10
Schimmelpfennig, Heiko
8
Plinke, Wulff
6
Wilke, Annika
5
Franke, Björn
4
Gräfe, Gernot
4
Herter, Valerie
4
Scheidler, Sabrina
4
Weber, Daniel
4
Welling, Michael
4
Wulfhorst, Valerie
4
Alavi, Sascha
3
Decker, Reinhold
3
Dietl, Helmut
3
Haumann, Till
3
Kraemer, Alexander
3
Papenhoff, Heike
3
Rubarth, Christian
3
Sipilä, Jenni
3
Bierend, Andrea
2
Güntürkün, Pascal
2
Habel, Johannes
2
Habich, Jörg
2
Kunzlmann, Jakob
2
Linnhoff, Ulrich
2
Rasmussen, Wiebke
2
Sen, Sankar
2
Söllner, Albrecht
2
Alberg-Seberich, Michael
1
Alliu, Ervin
1
Antons, David
1
Appels, Moritz
1
Balk, Luisa
1
Bausch, Torsten
1
Betancourt Nunez, Hector Alain
1
Bhattacharya, C. B.
1
Bretschneider, Ulrich
1
more ...
less ...
Institution
All
Bertelsmann Stiftung
1
Springer-Verlag GmbH
1
Published in...
All
Die Unternehmung : Swiss journal of business research and practice ; Organ der Schweizerischen Gesellschaft für Betriebswirtschaft (SGB)
4
Journal of business market management : jbm
4
Marketing review St. Gallen : Marketingfachzeitschrift für Theorie & Praxis
4
Industrial marketing management : the international journal for industrial and high-tech firms
3
Journal of business ethics : JOBE
3
Journal of business research : JBR
3
Journal of marketing
3
Journal of the Academy of Marketing Science
3
DIN-Normungskunde
2
Effektives Customer Relationship Management : Instrumente - Einführungskonzepte - Organisation
2
Handbuch Industriegütermarketing : Strategien - Instrumente - Anwendungen
2
Innovationen im E-Business : die 5. Paderborner Frühjahrstagung des Fraunhofer-Anwendungszentrums für Logistikorientierte Betriebswirtschaft wurde am 10. April 2003 ausgerichtet...
2
Management-Reihe Corporate Social Responsibility
2
Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis
2
Planung & Analyse : Zeitschrift für Marktforschung und Marketing
2
Thexis : Fachzeitschrift für Marketing ; Fachzeitschrift für Marketing des Instituts für Marketing und Handel an der Universität St. Gallen
2
Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung
2
Zeitschrift Führung + Organisation : ZfO
2
Aktionsfelder des Kompetenz-Managements : Ergebnisse des II. Symposiums Strategisches Kompetenz-Management
1
Betriebswirtschaft für Führungskräfte : eine Einführung für Ingenieure, Naturwissenschaftler, Juristen und Geisteswissenschaftler
1
Betriebswirtschaftslehre in Forschung, Lehre und Praxis - quo vadis? : Dokumentation von Statements und Podiumsdiskussionen im Rahmen des Festakts anlässlich des 60. Geburtstages von Prof. Dr. Dr. h. c. Klaus Backhaus ; am 16. Februar 2007 in der Aula des Schlosses zu Münster. [Hrsg.: Förderkreis für Industriegütermarketing e.V. an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster]
1
Bringing technology to market: trends, cases, solutions
1
Business ethics, the environment & responsibility
1
CSR und Marketing : Nachhaltigkeit und Verantwortung richtig kommunizieren
1
CSR und Social Enterprise : Beeinflussungsprozesse und effektives Schnittstellenmanagement
1
Client centricity : relationship management in banking
1
Corporate reputation review : an international journal
1
Corporate social responsibility and environmental management
1
Das Wirtschaftsstudium : wisu ; Zeitschrift für Ausbildung, Prüfung, Berufseinstieg und Fortbildung
1
Development, management and governance of relationships : 1996 International Conference on Relationship Marketing ; [March 29 - 31, 1996, Berlin]
1
Die Einheit der Gesellschaftswissenschaften : Studien in den Grenzbereichen der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
1
Die Wiederentdeckung des Kunden : neue Perspektiven im Bankgeschäft
1
Diskussionsarbeit
1
Diskussionsarbeiten der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften der Universität Bielefeld
1
Diskussionspapier / Lehrstuhl für Wirtschaftsethik, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
1
Effektives Customer Relationship Management : Instrumente, Einführungskonzepte, Organisation
1
Electronic retailing
1
Handbuch Marketing-Controlling : Effektivität und Effizienz einer marktorientierten Unternehmensführung
1
Handbuch Marktforschung : Methoden, Anwendungen, Praxisbeispiele
1
Innovationen für das Industriegütermarketing : Festschrift für Professor Dr. Dr. h. c. Klaus Backhaus zum 60. Geburtstag
1
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
76
OLC EcoSci
18
USB Cologne (EcoSocSci)
6
RePEc
2
USB Cologne (business full texts)
1
Showing
1
-
10
of
103
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Loyalty program types as drivers of customer retention: a comparison of stand-alone programs and multi-vendor loyalty programs through the lens of transaction cost economics
Rese, Mario
;
Hundertmark, Annika
;
Schimmelpfennig, Heiko
; …
- In:
The international review of retail, distribution and …
23
(
2013
)
3
,
pp. 305-323
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010141761
Saved in:
2
There is nothing permanent except change : analyzing individual price dynamics in "pay-what-you-want" situations
Schons, Laura Marie
;
Rese, Mario
;
Wieseke, Jan
; …
- In:
Marketing letters : a journal of research in marketing
25
(
2014
)
1
,
pp. 25-36
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010259971
Saved in:
3
When do companies have a positive duty to engage in philantrophy? : an empirical application of Mieth's five criteria for positive duties of individuals in the corporate context
Schons, Laura Marie
- In:
Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik : zfwu
18
(
2017
)
3
,
pp. 370-400
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011780695
Saved in:
4
Tue Gutes und rede darüber? : erfolgreiche Corporate-Social-Responsibility-Strategie und Kommunikation durch Verständnis von Kundenpräferenzen und -skepsis
Schons, Laura Marie
- In:
CSR und Marketing : Nachhaltigkeit und Verantwortung …
,
(pp. 145-168)
.
2017
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011669436
Saved in:
5
Engaging customers in coproduction processes : how value-enhancing and intensity-reducing communication strategies mitigate the negative effects of coproduction intensity
Haumann, Till
;
Güntürkün, Pascal
;
Schons, Laura Marie
; …
- In:
Journal of marketing
79
(
2015
)
6
,
pp. 17-33
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011410742
Saved in:
6
Warm glow or extra charge? : the ambivalent effect of corporate social responsibility activities on customers’ perceived price fairness
Habel, Johannes
;
Schons, Laura Marie
;
Alavi, Sascha
; …
- In:
Journal of marketing
80
(
2016
)
1
,
pp. 84-105
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011507459
Saved in:
7
Should charity begin at home? : an empirical investigation of consumers' responses to companies' varying geographic allocations of donation budgets
Schons, Laura Marie
;
Cadogan, John
;
Tsakona, Roumpini
- In:
Journal of business ethics : JOBE
144
(
2017
)
3
,
pp. 559-576
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011757491
Saved in:
8
Scrooge posing as Mother Teresa : how hypocritical social responsibility strategies hurt employees and firms
Scheidler, Sabrina
;
Schons, Laura Marie
;
Spanjol, Jelena
; …
- In:
Journal of business ethics : JOBE
157
(
2019
)
2
,
pp. 339-358
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012030714
Saved in:
9
Frontline employees as corporate social responsibility (CSR) ambassadors : a quasi-field experiment
Schons, Laura Marie
;
Lengler-Graiff, Lars
;
Scheidler, …
- In:
Journal of business ethics : JOBE
157
(
2019
)
2
,
pp. 359-373
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012030721
Saved in:
10
CSR as a selling of indulgences : an experimental investigation of customers' perceptions of CSR activities depending on corporate reputation
Ulke, Anne
;
Schons, Laura Marie
- In:
Corporate reputation review : an international journal
19
(
2016
)
3
,
pp. 263-280
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601176
Saved in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->