Showing 1 - 10 of 212
Das Forschungsprojekt TransKoll verfolgte das Ziel eine Toolbox von Instrumenten und Methoden für kleine und mittelständische Unternehmen (KMU) zur Schaffung von mehr Transparenz und zur Ausrichtung auf mehr Nachhaltigkeit in der Lebensmittelkette zu entwickeln und zu überprüfen. Das Projekt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011958184
In times of uncertainty, the study of consumer animosity and how it affects anti-consumption behavior becomes more important for both academics and practitioners. This study focuses on the social nature of boycotts and contributes to the literature by analyzing the influence of normative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015052270
Mobile Augmented Reality (MAR)-Apps für private Konsument:innen existieren zwischenzeitlich für verschiedene Anwendungsbereiche und sie können zahlreiche Funktionen erfüllen. Der vorliegende Beitrag untersucht, welche Faktoren den wahrgenommenen Nutzen und die Bewertung von Konsument:innen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014502099
Survey data are frequently distorted by answering tendencies, such as acquiescence, disacquiescence, midpoint and extreme response style. Cross-cultural research projects may be particularly vulnerable to misinterpretations. This paper provides empirical insights into the manner and degree to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010869572
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009695665
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009884969
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010071387
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009997780
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010138158
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008723109