Showing 1 - 10 of 7,851
Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693076
Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008534357
Das deutsche Brauereigewerbe ist zwar eine noch überwiegend mittelständisch geprägte Branche mit regionaler Vielfalt … 000 Hektoliter Jahresproduktion halten inzwischen einen Anteil von ca. drei Viertel am Gesamtumsatz der Branche. Der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692152
Im Jahr 2004 ist die Bierproduktion weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 4,8% angestiegen, in Europa verlief das Wachstum mit 2,5% unterdurchschnittlich, und in Deutschland wurde ein Rückgang um 1,2% beobachtet. Gewachsen ist der Bierausstoß vornehmlich in den osteuropäischen Staaten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692337
Hektoliter Bier ausgeschenkt. Der Oktoberfestkonsum ist beachtlich, stellt aber nur einen Bruchteil des weltweiten Verbrauchs von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693091
In this paper the two major breweries in Mexico, Grupo Modelo and Cuauhtémoc Moctezuma Brewering Company (Cervecería Cuahtemoc-Moctezuma) are analyzed which already have long formed part of an oligopoly because these two companies account for more than 99% of beer market in this country. All...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013098968
Successful technological change in countries outside the northern Atlantic during the nineteenth and early twentieth centuries depended on entrepreneurial skills, not inventive expertise. In this examination of the Owens automatic glass-bottle-blowing machine in Mexico between 1905 and 1912,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013070936
This article discuss the market conditions prevailing when the merger between Anheuser-Busch InBev and Grupo Modelo (ABI/Modelo) was authorized in 2013. I analyze the cointegration of beer prices in the U.S. and Mexican markets from 2002 to 2012. The cointegration model shows an asymmetric...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013000839
Despite its relatively small size, Belgium has historically been considered to have the most diverse array of beer varieties in the world. We explore whether Belgium's institutional history has contributed to its beer diversity. The Belgian area has experienced a heterogeneous and variable array...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012889991
The U.S. beer industry has shifted dramatically over the past two decades from a highly concentrated and homogeneous industry to one composed of thousands of small, heterogeneous producers, primarily focused on local markets. This shift evokes the question: how much do consumers prefer locally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012898230