Showing 1 - 10 of 116
Legitimacy is crucial for the survival and growth of strategic ventures inside larger corporations. Yet, despite much progress, research on the strategic venturing‐legitimacy nexus, that is, how internal strategic initiatives gain legitimacy and become part of the corporate strategy, remains...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014485906
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012820288
How does responsible digital innovation become an accepted and desired innovation practice for businesses? Drawing on the case of Corporate Digital Responsibility (CDR), we study how institutional entrepreneurs across different fields construct CDR as an issue to legitimize corporate commitment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013382258
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000956529
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003864104
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003413168
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009551595
Die Heterarchie wird als Idealtyp einer sich selbststeuernden, polyzentrischen Organisation aufgefaßt, die über die Fähigkeit verfügt, eine spontan hervorgebrachte, problemorientierte Struktur auszubilden, in der das verteilte Wissen der Organisation auch ad hoc zusammengeführt werden kann....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009551597
In der Modelldiskussion haben sich zwei grundlegende Strömungen herausgebildet, die in diesem Beitrag als Passivistische Abbildungsthese und Aktivistische Konstruktionsthese bezeichnet werden. Der vorliegende Beitrag nimmt die Position der Passivistischen Abbildungsthese als Ausgangspunkt der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009551598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009551600