Showing 1 - 10 of 1,197
Der in diesem Beitrag vorgestellte Forschungsansatz soll als Vorschlag für eine Neuauflage der stadtsoziologischen und stadtgeographischen Aktionsraumforschung verstanden werden. Der methodische Ansatz wird dabei anhand einer explorativen Studie mit Koblenzer Studierenden veranschaulicht....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290441
The purchase of products labelled with Carbon footprints is one option for consumers to act climate-friendly and consumers frequently state that they are interested in this kind of labels. But even though various carbon footprint labelling schemes exist throughout Europe, their market relevance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011778217
Der in diesem Beitrag vorgestellte Forschungsansatz soll als Vorschlag für eine Neuauflage der stadtsoziologischen und stadtgeographischen Aktionsraumforschung verstanden werden. Der methodische Ansatz wird dabei anhand einer explorativen Studie mit Koblenzer Studierenden veranschaulicht....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012195520
The purchase of products labelled with Carbon footprints is one option for consumers to act climate-friendly and consumers frequently state that they are interested in this kind of labels. But even though various carbon footprint labelling schemes exist throughout Europe, their market relevance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011770887
E-Partizipation hat in den vergangenen zwei Jahrzehnten durch Digitalisierung und die Entwicklung von Informations- und Kommunikationstechnologien immer stärker an Relevanz gewonnen. Dennoch werden die Anforderungen der Anbieter sowie Nutzerinnen und Nutzer an ein e-Partizipationssystem nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015054033
E-Partizipation hat in den vergangenen zwei Jahrzehnten durch Digitalisierung und die Entwicklung von Informations- und Kommunikationstechnologien immer stärker an Relevanz gewonnen. Dennoch werden die Anforderungen der Anbieter sowie Nutzerinnen und Nutzer an ein e-Partizipationssystem nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015061233
The present study investigates the mediating role of perceived organizational support, trust and affective commitment in the relationship between person-organization fit and innovative work behavior. Sample consists of 151 respondents. Existing validated questionnaires were used for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012036729
Thriving at work is a positive psychological state in which individuals experience a sense of vitality and learning. This study is an attempt to analyze thriving at work with two important outcome variables (innovative work behavior and turnover intention) and also examines how perceived...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938492
This research aims to empirically examine the influence of ethical leadership on innovative work behavior by focusing on meaning; self-efficacy; self-determination; and, self-impact as individual-level psychological mediators of the proposed relationship. Present study used a sample of 508...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938558
In this modern and competitive era, organizations for their endurance and success rely on the innovative ideas. For today's managers it becomes imperative to look for those ways and means through which they could innovate and this research is very much highlighting the said aspect. This study...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938592