Showing 1 - 10 of 95
In der Literatur hat man das im Marketing bedeutende Problem der Verteilung einer knappen Ressource, von der eine Umsatzwirkung ausgeht, auf Produkte oder Marktsegmente dadurch zu lösen versucht, daß man die Parameter vorher spezifizierter Umsatzreaktionsfunktionen statistisch schätzt und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011744441
In meinem Aufsatz "Ein System zur IST-SOLL-Abweichurigs-Ursachenanalyse von Erlösen" und in meiner Entgegnung auf einen Diskussionsbeitrag von Powelz dazu habe ich in dieser Zeitschrift die These vertreten, daß die durch die traditionelle Erlös-Abweichungsanalyse errechneten Preis- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011745479
Gegenwärtig werden auf Landesebene Systeme der formelgebundenen Mittelzuweisung auf Hochschulen und auf Hochschulebene auf Fakultäten eingeführt, mit denen die Mittelzuweisung stärker nach Leistungskriterien erfolgen soll. So begrüßenswert diese Systeme grundsätzlich sind, so sind sie in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011775509
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011806838
This issue offers for the first time supplementary material to articles. It consists of Excel files providing data the research is based on, calculation sheets, and optimization tools. Moreover, text files with pseudo code of algorithms and data of instances used for testing these algorithms as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003839274
The attempts by Schulze, Warning, and Wiermann (2008) and Ritzberger (2008) to develop a joint ranking list of journals for economics and business research are critically evaluated. Their lists suggest that the quality of top business journals is substantially lower than that of many economics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003964763
The traditional techniques of calculating quantity and price variances for analyzing deviations of realized profit contribution (actual) from the planned profit contribution only offer the benefit of identifying areas where problems may exist, rather than diagnosing the causes of these problems....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735863
Als wichtigstes Instrument zur Motivation von Verkaufsaußendienstmitarbeitern (VADM) werden finanzielle Anreize angesehen (Ford/Walker/Churchill, 1985). Deshalb wird der Ausarbeitung von effektiven Entlohnungsplänen seit jeher in der Praxis hohe Bedeutung beigemessen und viel Zeit gewidmet....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735868
Auch nach Einführung von dezentralisierten Unternehmen mit Strategischen Geschäftseinheiten als Profit-Center, deren Leiter erfolgsabhängig entlohnt werden, dafür aber auch beträchtliche Entscheidungsautonomie zugebilligt bekommen haben, beobachtet man, daß Manager kein wertsteigerndes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011736236
Public agencies provide subsidies for small and medium sized businesses (SMEs) to foster their development in terms of employment and sales. Although input and output additionality have been researched intensively little is known about the actual long-term effects of subsidies on SME growth....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011487234