Showing 1 - 10 of 10,845
. In der Literatur wird Gender Marketing zumeist auf die Zielgruppe Frau reduziert. Frauen werden in der Tat eine immer … Zielgruppe Mann wird in der Literatur zum Thema Gender Marketing bisher vernachlässigt. Doch man darf nicht vergessen, dass sich …Um ihre Marketingmaßnahmen möglichst genau auf die jeweilige Zielgruppe abstimmen zu können, teilen die Unternehmen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521352
Marketing-Mix gegeben. Zusätzlich soll ein Beispiel aus der Praxis eine erfolgreich umgesetzte Ansprache der Zielgruppe … zu erschließen. Wie kaum eine andere rückt daher zunehmend die Zielgruppe der über 50-Jährigen, von der prognostiziert … Zielgruppe werden Möglichkeiten zur Marktsegmentierung beleuchtet und Gestaltungsempfehlungen für einen zielgruppengerechten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521356
Stealth marketing techniques are being driven by a growing criticism of the advertising industry, and are based on the … premise that word of mouth and peer group recommendation are the most effective promotional and marketing tools.This article … discusses stealth marketing methods used by companies to reach consumers without their motives being obvious. The authors feel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013160326
Seit geraumer Zeit gewinnt die Frage nach einem zielgruppenspezifischen Marketing von Fremdenverkehrsregionen an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011960604
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014553252
concerns and widespread criticisms associated with marketing to children. With the arguments for and against marketing to … ethics of marketing to children from a Rawlsian perspective. From Rawls ‘original position’, behind the ‘veil of ignorance …’, many criticisms associated with marketing to children stand their ground, making it next to impossible to grant blanket …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014092801
The practice of marketing has significantly changed among companies operating in Hungary since the economic transition … with new emphasis, marketing activities and expectations have been emerged. This paper analyzes the role and significance … of marketing in corporate practices; undercover the most important activities of marketing managers in current business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011399112
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013161847
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659418
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012295064